Yazar "Katrancı, Mehmet" için listeleme
-
5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi
Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) materyalinin ses ve ışık ünitesinde öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma, Kırıkkale merkeze bağlı bir ilköğretim okulunda iki ayrı sınıfta toplam ... -
Ebeveynlerin, Çocukların Okuma Ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları İle Çocuk Kütüphanesine Yönelik Görüşleri
Katrancı, Mehmet; Yetgin, Aykut (2019)Bu araştırmada ebeveynlerin, çocukların okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları ile çocuk kütüphanesine ve çocuk kütüphanesinden beklentilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Motivasyonlarının İncelenmesi
Katrancı, Mehmet (2015)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kitap okuma motivasyonu düzeylerinin belirlenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi Kırıkkale il merkezinde bulunan 32 resmî ilkokulun ... -
İlkokul öğrencilerinin dikkat düzeyleri, öz-düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişki
Gür, Deniz (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dikkat düzeyleri ile öz düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İlkokulda okuduğunu anlama yaratıcı okuma eleştirel düşünme ve üstbilişsel farkındalık: İlişkisel tarama modelinde bir araştırma
Yetgin, Aykut (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ile yaratıcı okuma, eleştirel düşünme ve okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi; üstbilişsel farkındalık ... -
Okumada Kaygı ve Anlama: Ana Fikri Bulamıyorum Öğretmenim!
Kuşdemir, Yasemin; Katrancı, Mehmet (2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve ana fikir bulma becerileri ile okuma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları
Katrancı, Mehmet (2014)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının konuşma öz yeterlik algı düzeyleri cinsiyet, ... -
Öğretmenlik uygulamasında uygulama okulu koordinatörleri ve uygulama öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeyleri (Kırıkkale ili örneği)
Katrancı, Mehmet (Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, Öğretmenlik Uygulaması dersinin, hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki önemi göz önüne alınarak, Eğitim Fakültelerinin dördüncü sınıfı ikinci yarıyılında okutulmakta olan Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında ... -
Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi
Çocuk edebiyatı ürünleri, çocuklarda okuma zevki oluşturacak ve onları yaratıcı düşünmeye sevkedecek nitelikte olmalıdır. Bu nedenle çocuk kitaplarında fiziksel, içerik ve resimleme özelliklerine özen gösterilmesi gerekir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri
Katrancı, Mehmet; Uygun, Mehmet (2013)Eğitim teknolojilerinin sınıf ortamında kullanılması; öğrenciler için dersi daha ilgi çekici hale getirmekte, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmakta, zaman kaybını engellemekte ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. ... -
Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)
Hoşgörür, Vural; Katrancı, Mehmet (2007)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin işgörenleri ile kuracağı örgütsel iletişimde, baskın zeka alanlarını dikkate alarak onlarla daha sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak, böylece kurumun örgütsel sağlığına ve ... -
Üstbiliş stratejileri öğretiminin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutuma etkisi
Katrancı, Mehmet; Yangın, Banu (2013)Bu araştırmada üstbiliş stratejileri öğretiminin, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediklerini anlama bece rileri ve dinlemeye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Veli ve Öğretmen Gözüyle İlkokul Öğrencilerinde Yazı Okunaklılığı
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin yazı okunaklılığı ile ilgili veli ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, Kırıkkale il merkezindeki ilkokullarda 2016-2017 ...